vineri, 23 mai 2014

O expoziție altfel: ART SAFARI



În aceste zile are loc la  ART SAFARI - primul pavilion de artă care reunește la București peste 1000 de opere ale unor importanți artiști romani (www.artsafari.ro). Este un proiect ambițios, care a reunit într-un pavilion - cort amplasat în Piata George Enescu artă de patrimoniu și artă contemporană. Obiectele expuse: tablouri, sculpturi, mobilier, numismatică sunt adunate de la muzeele de artă ale mai multe orașe din țară și de la galeriile de artă.

Așa că astăzi, după o zi obișnuită la spital, cu agitație și reflecții pseudo-filozofice asupra rezistenței umane la 3 recidive de tuberculoză, m-am îndreptat prin căldura ce a cotropit de câteva zile Bucureștiul către pavilionul ART SAFARI. Asta după ce am trecut prin niște nori de puf care de câteva zile se învârt în atmosferă într-o mișcare browniană de nu mai poți respira; mă întreb de ce am mai avea nevoie de testarea hiperreactivității bronșice la metacolină, cred că suspiciunile de astm sau rinită alergica își vor completa tabloul clinic în următoarele zile.

La expoziție, singura legatură cu safari este căldura înnăbușitoare, care face cortul să aibă atmosfera unei sere. În rest, lume multă, interesată de artă și cu cunoștințe în domeniu (după conversațiile recepționate de urechea mea profană). Sunt de toate pentru toți, de la pictori români de renume (Grigorescu, Tonitza, Iser, Steriadi, etc) la pictură modernă abstractă și colaje. Una din săli este dedicată lui Țuculescu, pictor dar și medic / biolog ale cărui tablouri au o forță cromatică ce îmi amintește de Van Gogh. 


Am regăsit cu plăcere și Muzeul de Artă de la Topalu. Puțini știu că într-un sat pierdut din Dobrogea, într-o casă care aparent nu se deosebește cu nimic de altele se află una din cele mai mari colecții de pictură din Romania, ce adăpostește peste 200 de opere ale unor pictori cunoscuți. Medicul Gheorghe Vintilă, fiul lui Dinu și Sevasta Vintilă (învățători la Topalu), a donat colecția comunei natale în anul 1961, cu condiția să fie adapostită în fosta locuință a părinților săi.


Aș mentiona o expoziție de lucrări în mozaic – Art Georgies; unele sunt reproduceri după picture celebre, dar oricum specială (www.artgeorgies.ro).




La sfârsit, deshidratată și toropită de căldură, m-aș fi așezat pe jos ca o turcoaică de Iser. Am ales totuși un scaun și am înlocuit narghileaua cu o sticlă de apă. 

Daca aveți timp în acest weekend, vă invit să mergeți la ART SAFARI. Nu veți regreta.

Alina Croitoru


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu